Strona 2 z 2

Re: sprężyny tył

: 25 kwie 2017, 00:35
autor: Faavi
To jak z ta geometria?

Re: sprężyny tył

: 25 kwie 2017, 09:04
autor: Magister
Osobiście po wymianie tylnych sprężyn ustawiłem zbieżność i kąty tylnych kół. Diagnosta poradził mi, żeby taką czynność powtórzyć po jakimś 1000km kiedy sprężyny się ułożą.

Re: sprężyny tył

: 25 kwie 2017, 11:25
autor: Faavi
Ok. Dzieki za informacje. Nie wiedzialem wlasnie czy tyl sie ustawia czy nie.

Re: sprężyny tył

: 20 maja 2017, 07:15
autor: batonikus
W lutym wymieniono mi sprężynę tylną prawą. Nie zdecydowałem sie na wymiane pary tylko kupiłem ze stacji rozbiórki jedną oryginalną używana za ok. 70 zł. Mechanik mi mówił że były problemy z założeniem , bo całego zawieszenia z tylu od nowości nikt nie ruszał i wszystko stało i w czasie prób rozkręcania urywało się. Mój mechanik znalazł jednak patent , dorobił jakieś zaciski do sprężyny, zgniótł ją na maxa i wsadził bez odkręcania w kielichy. Ze względu na to, iż sprężyna była uzywana auto stoi prosto i nie widać różnicy stron, a ze względu na to , iż nie rozkręcano tego skomplikowanego zawieszenia to nie było potrzeby ustawiać żadnej geometrii..

Re: sprężyny tył

: 19 lip 2017, 15:06
autor: Marcin_OSW
Witam, czy stosował ktoś z Was jakieś patenty, aby nieco wzmocnić tylne zawieszenie? Problem polega na tym, że jadąc już we 4 tył dość mocno "dobija" na wybojach (nie dużych). Dodam, że 2 lata temu wymieniłem amortyzatory przód i tył na nowe, (KYB) niedawno byłem na przeglądzie i przód jest ok, natomiast tył ma jedna strona 31% i druga 35% sprawności, co potwierdziło moje przypuszczenia, że tył zrobił się dużo bardziej miękki. Myślę nad zakupem dodatkowych sprężyn, na które nie dawno natrafiłem https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... zenia.html . Czy ktoś z Was tego próbował? Co myślicie o takim rozwiązaniu? Pozdrawiam

Re: sprężyny tył

: 19 lip 2017, 18:33
autor: axa2zxz
Jakbym nie mial w ciul innych wydatkow zwiazanych z tym "genialnym" autem to bym zainwestowal w te sprezyny :D

Re: sprężyny tył

: 19 lip 2017, 22:10
autor: sasio
Ogólnie każda ingerencja w zawieszenie typu sworznie, wahacze, tuleje wahacza, drążki, końcówki, amortyzatory, gumy na amorach wiążą się z koniecznością zrobienia geometrii.
Co ciekawe gdy wykręcają mechanicy ławę, opuszczając ją w dół aby zmienić gumki stabilizatora przednie, należy zrobić geometrię.